Dnes se pokusíme ti odpovědět na otázku, jestli i pro tebe má smysl tvořit klub. Zrovna ve tvém podnikání.
A ta odpověď není úplně jednoznačná. Určitě jste si všimli, že teď kluby frčí. Ty prostě jedou, všichni je mají, anebo o nich minimálně přemýšlí.
A já jsem samozřejmě svůj klub spustila teď také. Já vás do něho moc zvu, má i podnikatelskou sféru, ale ta základna je čistě spirituální. Protože to se hodí jak podnikatelům, tak nepodnikatelům.
Takže je na vás, jestli chcete čerpat spirituálně, nebo i podnikatelsky. A konkrétní čísla z klubu budu sdílet tam. To se ukáže v čase a tam je budu revidovat.
A bude to určitě hodně zajímavé. To jsou právě ty informace ze zákulisí, které tam s vámi právě v té podnikatelské sféře chci sdílet dlouhodobě.
Co mě vůbec vedlo k rozhodnutí mít klub? Jednak to nebylo úplně inspirované touto módní vlnou. Já jsem našla opravdu poznámky, kde jsem o klubu začala přemýšlet už před rokem a půl. Jen jsem hledala cesty, aby to bylo co nejpřínosnější pro mě i pro klienty.
A ono se to tak hezky tříbilo a ukázalo se to jako strategická nutnost.
Faktem je, že já mám tolik produktů, že je vlastně nemám kde prodávat. Teoreticky ano, ale prakticky pořád skáčete z kampaně do kampaně. A to vlastně nikoho nebaví. Budete vyčerpaní, tým je vyčerpaný, všichni jsou vyčerpaní. Je to prostě velmi unavující.
Zároveň jsem už neměla prostor pro nová témata. Já jsem chtěla přinášet pro klienty další inspiraci, třeba i z východních nauk, ale neměla jsem kdy vytvořit novou masterclass, protože produkty potřebovaly pozornost, kampaně potřebovaly péči a tak dále.
A přitom jsem se těch produktů nechtěla vzdát. Nebylo to tak, že bych si řekla: „Hele, já už jsem to přerostla, tak na to kašlu.“ Vůbec ne.
Já si za všemi svými produkty stojím, myslím si, že jsou geniální. Takže jsem je vzala a dala do klubu. A to tam udělalo obrovskou cenovou kotvu – protože jsou tam kurzy, které se reálně prodávaly za souhrnnou hodnotu přes 20 tisíc. Ne že bych si tu hodnotu vymyslela, ony se tak reálně prodávaly.
A teď k nim mají lidé přístup za pár stovek měsíčně. Prostě můžou studovat, dokud jsou členy klubu, můžou projít jakýmkoliv kurzem, který tam je, a můžou čerpat mou podporu. Samozřejmě podnikatelé mají navíc podnikatelský mentoring a zprávy ze zákulisí.
Pro mě to bylo jasně strategické rozhodnutí.
Já navíc ještě tvořím něco v zákulisí, o čem budu mluvit právě v klubu. A pokud to půjde dobře, zabere mi to hodně času. Je to čas, který potřebuju rozvrhnout v rámci roku.
Takže pro mě byl klub velmi logickým krokem. Ideální verze je, že dělám klub, k tomu mám tři velké kampaně a tři velké produkty. Ještě uvidím, jak je postupně začlením a kdy na ně bude čas. Zatím to vypadá, že nebudou moci probíhat každý rok, ale v jiných intervalech. A pak je tu nový produkt, který vzniká – na ten budu potřebovat opravdu hodně času.
Takže když se to podaří, možná i ty větší kurzy a kampaně, které momentálně běží samostatně, zautomatizuji v rámci klubu a nabídnu je členům lákavěji, třeba spíš v evergreenové fázi.
Je možné, že to ve finále dopadne tak, že budu mít jeden klub a k tomu jen jeden produkt, který budu propagovat. To už jsou pak jen dva produkty, se kterými pracujete, ne deset. A to je velký rozdíl.
Zároveň mám klub připravený tak, že je plně automatický, aby tým neměl zbytečné starosti. A ta příprava vyžadovala hodně času a zkoumání možností. My jsme to v zákulisí připravovali opravdu dlouho. Klub je připravený pro velké množství lidí.
To, co dělám já, není příklad malého intimního klubu. Napovídá tomu už i cena, že jde spíše o masovější záležitost. A mně to zapadlo i do portfolia produktů.
Dnes se klub propaguje jako geniální způsob pravidelného příjmu. Já ale pravidelný příjem měla i dříve, jen nebyl tak předvídatelný. Klub je určitě super, ale je to také velký závazek.
Viděla jsem dost klubů, které byly drahé, a říkala jsem si: „Za 700 měsíčně mi to fakt nestojí.“ Cenová tolerance u klubů je zkrátka jiná než u kurzů. A záleží i na tématu – podnikatelská témata se pohybují cenově jinak než třeba čistě spirituální nebo seberozvojová.
Důležité je mít velkou vizi. Pokud chcete klub pro stovky lidí, musíte to vědět hned na začátku a podle toho ho naceňovat.
A já bych byla opatrná k moderním trendům, které se tváří jako „super pro každého“. Není to tak. V začátcích podnikání bych si to neuměla představit. Je to velké sousto a vyšší dívčí než vyladit jeden kurz.
Takže jestli je klub vhodný i pro tebe, to ti samozřejmě říct nemůžu. Ale doporučuji ti koukat se na to nejen z hlediska krátkodobých benefitů, ale hlavně z pohledu dlouhodobé strategie a vize.
Můj příběh ti může být inspirací – protože do mé strategie klub opravdu zapadl a hledal si v ní místo dlouho.
A já vás do něj samozřejmě moc zvu – do Klubu Ty Sféry. Pokud vás láká vize a dlouhodobé strategie, můžeme to tam spolu probírat. Protože to je moje silná stránka a baví mě o tom mluvit.
Já vám přeji krásný den.